A mai zenekészítők legnagyobb reménye a különböző videó és hangmegosztó oldalak által biztosított lehetőségek minél kreatívabb kihasználása. Akár egy érdekes, megbotránkoztató, vicces, lesújtó videoklippel hatalmas nézettségeket érhetnek el, mely nem csak anyagi előnyökkel jár, hanem ami a legfontosabb: sokkal több emberhez jut el a produkció.
A mai rádiók (és így a zeneipar) megújulását a különböző videomegosztókban kereshetjük, amellyel személyre szabhatóbb műsorokat állíthatunk össze magunknak, mindenféle drága adathordozó megléte nélkül. Ehhez hasonló elképzelést valósított meg a Spotify is, amivel kedvenceink mellett olyan előadókat hallgathatunk, amelyek stílusukat tekintve hasonlítanak egymásra. Támogatási rendszerük pedig reklámokra, illetve azok eltűntetésére alapszik: amennyiben a hallgató nem kíván reklámokat, térítés ellenében reklámmentesen hallgathatja zenéit.