Sejtésünk sem lehet arról, hogy hány ember köszönheti életét ennek a magyar mérnöknek, hiszen Barényi Béla számos biztonságtechnikai újítást tett, amit késöbb átvettek más gyárak is. Barényi Béla talála ki a biztonságizárat, az ő ötlete volt az is, hogy a műszerfaj puha és lekerekített bormában készüljön, ezért kisebb a balesetveszély, de arra is figyelmet szentelt, hogy a mercédesz logója esetleges ütközéskor hátrafelé hajoljon, nehogy sérült okozzon.
A magyar mérnökről Németországban és Olaszországban is utcát neveztek el, de még életében szobrot emeltek a Nemzeti Múzeumban, de Amerikában is megbecsülték és tisztelték, ugyanis beválasztották az autóipar Halhatatlanok Csarnokába. Sajnos Magyarországon őt is elfelejtettük. Kecskemét a Mercedes-gyár megjelenése miatt lett egy Barényi Béla utca, de mondhatni ez semmi ahhoz képest, hogy külföldön, hogyan emlékeznek s emlékeznek meg a magyar mérnökre. Arra a magyar mérnökre, aki megálmodta a világ egyik legnépszerűbb autóját a VW Bogarat.
Barényi Béla hosszú életet élt szerencsére, 90 éves korában hagyta itt a földi világot 1997-ben. Barényi Béla az osztrák-magyar szögesdrót átvágása után itthon is nyilatkozott. Azt mondta, hogy habár az édesanyja osztrák, ő teljes szívével magyarnak érzi magát!
Kétség nem fér hozzá, hogy egy ilyen nagyszerű és tiszteletreméltó ember több megbecsülést érdemelne tőlünk! Sokat köszönhetünk neki!