Jan Koum még munkanélküli évei alatt ismerkedett meg Brian Actonnal. Ketten együttes erővel hozták létre a később elképesztően népszerű WhatsApp alkalmazást.
Mitől különleges a WhatsApp?
Az alkalmazást Jan gyerekkora ihlette: egy olyan hálózatot akart kialakítani, amelyen keresztül az emberek biztonságosan, zavartalanul kommunikálhatnak egymással. Lényege, hogy nem igényel regisztrációt, és nem rögzíti a felhasználók személyes adatait. Az emberek telefonszámuk alapján vannak azonosítva, így bárki használhatja, akinek kompatibilis okostelefonja van.
A szolgáltatás rövid időn belül rendkívül sikeres lett kényelmes használata miatt. Az alkalmazással szöveget, képet vagy hangot tartalmazó üzeneteket küldhetünk, sőt, még videót is. Valódi hang vagy videóhívásra azonban nem használható.
Nagy előnye továbbá, hogy teljesen mentes mindenféle reklámtól és hirdetéstől – ennek a zavartalan felhasználói élménynek csupán évi 280 forint az ára. Ha belegondolunk, hogy ezért korlátlan mennyiségű ’SMS’-t küldhetünk bárkinek, akinél szintén működik az alkalmazás, akkor nem meglepő, hogy a WhatsApp 450 millió fős felhasználóbázist szerzett magának.
A Facebook természetesen felfigyelt a rohamosan növekedő rajongótáborra, és meglátta a lehetőségeket az alkalmazásban. Mark Zuckerberg összesen 19 milliárd dollárért, azaz közel 5,5 ezer milliárd forintért vásárolta meg a WhatsAppot 2014-ben.
Ha nagyjából 5 évvel korábban felvette volna Jan-t a Facebookhoz, akkor ennek a pénznek a töredékéből finanszírozhatta volna a szolgáltatás kifejlesztését saját cégénél.