4. A Ferrari logóját egy első világháborús pilóta ihlette
Enzo Ferrari az első világháborúban is részt vett az olasz hadsereg harmadik hegyi tüzérségi ezredének tagjaként. 1923-ban találkozott egy másik veterán szüleivel Baracca gróffal és grófnéval, akik azt tanácsolták neki, hogy vegye át fiuk logóját a jó szerencse reményében.
A Ferrari ma világszerte ismert ágaskodó lovas logója eredetileg Francesco Baracca, egy első világháborús pilóta jele volt, aki 1918-ban egy bevetése során életét vesztette. Ferrari 1932-ben, a Spa 24 Hours versenyen futtatta első olyan autóját, amely már a sárga pajzson ágaskodó lovat viselte, hogy így tisztelegjen szülővárosa előtt.
5. Eleinte nem Ferrari választotta a piros színt
A Ferrari színkatalógusa az ikonikus Rosso Corsa köré épül, amely „vörös versenyzést” jelent. Eredetileg minden Ferrarit piros színűre gyártották, hogy megfeleljenek a Nemzetközi Automobil Szövetség előírásainak, amelyek minden olasz Grand Prix versenyautóra vonatkoztak. Ferrari végül úgy döntött, hogy véglegesíti márkájában a jellegzetes piros színt.
A feljegyzések szerint a 90-es évek elején legyártott Ferrari modellek mintegy 85%-a piros színű volt, és a mai napig is 40%-ban pirosban rendelik meg őket, annak ellenére, hogy már több szín közül is választhatunk.
6. A Ferrari főhadiszállása Maranellóban van
Enzo Ferrari 1898-ban született az Olaszország Modena tartományban. Az első Ferrari gyár is itt épült meg, 1929-ben. Később, 1933-ban Ferrari megalapította második gyárát a Scuderia Ferrari cégnév alatt, amely az Alfa Romeo hivatalos versenyágát szolgálta ki.
Miután Enzo otthagyta az Alfa Romeot, visszatért a régi Scuderia gyárba, ami onnantól kezdve a cég központjaként működött Modenában. A gyárat kétszer is lebombázták a második világháború alatt, amelyet követően 1943-ban Ferrari Maranellóba költöztette gyárát, ahol a mai napig is üzemel.
7. A Fiatnak komoly részvénye van a Ferrariban
A 60-as évek során a Ferrari pénzügyi nehézségbe ütközött a károsanyag-kibocsátás, illetve az újonnan bevezetett biztonsági előírások miatt. Enzo Ferrari eredetileg a Fordot kereste fel, hogy eladhassa nekik cégét 18 millió dollár értékben (ami az infláció miatt akkoriban sokkal nagyobb összegnek számított, mint ma), de végül visszavonta ajánlatát, és eladott egy inkább 50%-os részesedést a Fiatnak, hogy 100%-ban az megőrizhesse a hatalmat márkája felett.
Enzo, és fia, Piero Ferrari további 40%-ot adtak el a Fiatnak, mielőtt az alapító 1988-ban elhunyt. A Fiat 2014-ben bejelentette, hogy a Ferrari a későbbiekben külön működik majd a Fiattól.