Kadjar, az új Renault csodafegyver
A testvérmárka, a Nissan sikerét látva a Renault is beleveti magát a szabadidő-autók kategóriájába: a nagyjából Juke méretű Capur után elkészültek a durván Qashqai méretű modellel is. A névválasztás nem feltétlen szerencsés – legalábbis a Kadjar betűsor kiejtésével itthon lesznek gondok – viszont maga az autó egész ígéretes az első képek és információk alapján.
A Kadjar 4,45 méteres hosszával, 1,84 méteres szélességével és 1,6 méteres magasságával minden irányban nagyobb néhány centivel, mint a Qashqai, de ez simán lehet attól is, hogy a forma gömbölydedebb, vaskosabb, mint a Nissané. A csomagtér a maga 472 literjével szintén tágasabb a Qashqai 430 literjénél, de a különbség aligha lesz feltűnő – a két autó jellegre nagyon hasonlónak tűnik. A Renault tervezői a formával a Captur karakterét vitték át egy mérettel feljebb: az autó nagy, puhán gömbölyded felületei kellemes arányú járművet adnak ki, bár helyenként talán túlzásba is vitték a dolgot – a kerekek felett mintha szabályosan felfújták volna az autót.
A műszaki tartalomról egyelőre elég szűkszavúan nyilatkozott a Renault, csak annyi biztos, hogy ez a modell is a moduláris CFM (Common Modular Family) struktúrára épül. Ez olyan építőkészlet, amelyből kompakt- és középkategóriás modellek építhetők, ebből alakították ki a Qashqai második generációját is, nyilván ennek is köszönhető a hasonlóság. Hogy milyen motorok lesznek az autóban, azt egyelőre legfeljebb találgatni tudnánk – bár arra akár nagy összegben fogadnánk, hogy 1,2 literes turbós benzines és 1,6 literes dízel lesz a választékban – azt viszont már most elárulták, hogy első- és négykerék-hajtással is elérhető lesz a típus.
A Renault igényes belső teret és anyaghasználatot ígér, ami egyben valószínűleg magas, de legalábbis átlagos árat jelent majd, de ez érthető is. Végső soron a Kadjar lesz az egyik csúcsmodell a márka kínálatában az Espace és a Laguna mellett. Ami a típus esélyeit illeti, mindenképp küzdelmesebb sors vár rá, mint a Capturra, hisz a kisebb modellel viszonylag kevéssé zsúfolt piaci szegmensbe érkezett a Renault, ilyen, 4,5 méteres szabadidő-autója viszont ma már szinte minden gyártónak van, azaz nem lesz könnyű helyet szorítani a piacon egy újabb versenyzőnek. Ami biztos mellette szól, az a sikeres Qashqai formátumának szinte tökéletes átvétele, és a kellemes, ugyanakkor egész jellegzetes forma.
Az eddig elhallgatott részleteket a Genfi Autószalon alkalmával tárják a nagyközönség elé, a forgalmazás pedig a nyár elején kezdődhet, ha minden a tervek szerint halad. Érdekes módon a Kadjar érkezése ellenére a nem túl sikeres Koleos is megmarad a Renault európai kínálatában 2017 végéig (bár itthon nem fogják árulni, csak rendelésre), ezután a Koleost egy lényegesen nagyobb modell váltja.