Semmi kompromisszum - Ferrari F40
A Ferrari F40 nem más, mint az legnagyobb autóörültek álma, illetve a legnevesebb sportautók királya.
A Porsche 917, valamint a Shelby Cobra után jöjjön a maranellói autógyár egyik legnépszerűbb sportautó-modellje. Az F40 típus gyártását 1987 és 1992 között végezték, amelyre igen nagy volt kereslet világszerte. Bár Ferrari csak 400 autó legyártását tervezte, de végül összesen 1315 darabot állítottak elő belőle. A Ferrari 288 GTO utódjának szánták az F40-es típust, amivel a Ferrari a fennállásának a 40. évfordulóját kívánta megünnepelni.
Érdekesség, hogy ezt volt az utolsó Ferrari, amit az 1988-ban elhunyt Enzo Ferrari hagyott jóvá és személyesen ellenőrizte a kocsi fejlesztési folyamatát. Sőt a mérnökeitől csupán azt kérte, hogy építsék meg a világ legelképesztőbb járgányát. Akkoriban az Ferrari F40-es volt a leggyorsabb és legdrágább autó, amit a Ferrari valaha gyártott. Ennek tükrében az olaszok egy 2,9 literes 471 lóerős V8-as motorral szerelték fel a történelmi masinát, amely a mai napig a legendás autók versenyeinek igazi sztárja az autórajongók körében.
Az egyik legfigyelemreméltóbb eleme az F40-esnek a hátsó szárny, amely plusz leszorítóerő generálására, valamint a motor megfelelő hűtésére hivatott.
Az F40-es volt az a kocsi, melynél a Ferrari nem volt hajlandó a kompromisszumokra, motorja pedig majdnem olyan erős volt, mint korbeli Forma 1-es autóké.
Ha szereted a Ferrarit, akkor olvasd el az alábbi a cikkeket is!
Forma 1 a vízen - Ferrari motorcsónak
Négykerék-meghajtású Ferrari