Négykerekű filmhírességek - Csapó 1.

Négykerekű filmhírességek - Csapó 1.

Szeretnék nektek néhány mozifilmben feltűnt autót bemutatni. Nehéz volt szűkíteni a kört, hiszen nagyon sok produkcióban kaptak főszerepet vagy mellékszerepet olyan gépkocsik, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elhaladni. Összesen 15 autót választottam ki 15 különböző filmből. Többségük amerikai autó, hiszen a hollywoodi sikerfilmek közül válogattam, de néhány európai és ázsiai gyöngyszem is felkerült a listára.

1. rész

 

Chevrolet Camaro Coupe 6.2 SS

A Transformers néma hőse a film megjelenése óta egyre népszerűbb. A gyerekek kedvenc robotfiguráinak egyike és már a tehetősebb felnőttek is örömüket látják benne. Már a magyar utakon is találkozhatunk néhány szép és jó állapotú Camaroval, igaz nem sűrű jelenség.

A több mint 6 l-es motor gyárilag 318 kW teljesítménnyel (432 LE) dolgozik, így nem árt a józan ész és a mértéktartás a gázpedál felett. Az autó gyári felszerelése megfelel a mai követelményeknek, megfelelő hangtechnika, automata klima, elektronikus ablakemelők, szervós kormány… Egy szó, mint száz, ez a négykerekű filmcsillag a mindennapi utcai használat során is megállja a helyét. 

 

DMC DeLorean

A Vissza a jövőbe c. film időgépe igazi különlegességnek számított akkoriban (is), főleg a felfele nyíló ajtók miatt. A filmben szereplő 1974-es DeLorean 5899 cm3-es V8-as motorral rendelkezett. Ez a modell az utolsók között volt, amelyekből még gyártottak 4 fokozatú manuális váltóval. 1975-től automata sebességváltók kerültek a DMC összes modelljébe, illetve a DeLorean a motorját lecserélték a hasonló teljesítménnyel bíró Ford Windsor V8-as blokkra.

DMC DeLoreant személy szerint még sosem láttam élőben, de úgy sejtem a filmben szereplő modellből már Amerikában is kevés lehet. Jó állapotú darabot kihívás lehet még ott is találni.

 

Audi R8 e-tron

A Vasember „pille könnyű” játékszere. Az Audi R8 e-tron különlegessége, hogy vázszerkezete nagyrészt alumíniumból, az utas cellája és számtalan karosszériaeleme pedig karbonból készült. Még a rugóit sem acélból, hanem szénszál erősítésű műanyagból gyártották, sőt a stabilizátor rúd is karbon-alumínium ötvözet. Az autó könnyűsége ellenére nagyon stabil, ami a forgatás során sok fejtörést okozott, ugyanis az autót csak sokadik próbálkozás után tudták a kaszkadőrök megborítani.

Az Audi R8 e-tron 380 LE-hez 820 Nm nyomaték társul, ráadásul a modell csupán 1780 kg, azt hiszem, sokan élveznénk a pillanatot, amikor igazán odalépünk neki. A rossz hír viszont az, hogy sportautóhoz nem dukál az e-tron technológia, a száguldás élménye elveszik az üvöltő benzinmotor nélkül. Az eddig legyártott 10 példánnyal nem valószínű, hogy sűrűn találkoznánk, de várjuk az Audi továbbfejlesztéseit.

 

Plymouth Fury 1958

Ez a modell csak úgy él a köztudatban, mint Christine. Az eredeti modellt 1956 és 58 között gyártották, utána megjelentek a különböző változatai, például a sport kiadás. Akkoriban a Plymouth Fury 5 különböző V8-as motorral került gyártásra. Ezeknek a motoroknak a teljesítménye 225 és 305 LE között volt. A gyártó ügyelt arra, hogy az autó megjelenésével utalni tudjon a motortérben meghúzódó V8-as blokkra, így került a Plymouth Fury modellek hűtőrácsára V jel.

 

Aston Martin DB5

Egy igazi 007-es ügynökhöz méltó sportautó. A James Bond: Goldfinger c. filmben megjelenő Aston Martin DB5 a luxus, elegancia és sportosság ötvözete. Egy ilyen karakterhez dukál is ez a magabiztosságot sugalló megjelenés.

Ez a modell nem csak különleges megjelenésével, hanem erejével is jeleskedhet. A DB5 lelke egy 3995 cm3 hengerűrtartalmú sor hatos motor. Messziről is jól felismerhető, jellegzetes hangja van, igazi muzsika az autórajongók fülének. Az autó végsebessége 230 km/h, ami ugye 1964-ben kiemelkedőnek számított.

 

 

A Négykerekű filmhírességek további részei:

http://www.ferfibarlang.hu/negykereku-filmhiressegek-2-resz.html

http://www.ferfibarlang.hu/negykereku-filmhiressegek-3-resz.html